Politica

La finele campaniei am făcut o scurtă retrospectivă a partidelor politice


La sfârşitul campaniei fac şi eu o retrospectivă a formaţiunilor politice implicate în campanie.

– PLDM – în general este un partid al avocaţilor, afaceriştilor, a tot felul de şmecheri (a se face deosebire de „inteligenţi”). Filat este un „Ciubais” al Moldovei, prin mâinile căruia a trecut toată economia Moldovei, Alexandru Tănase este avocatul fostului director ar Serviciilor Secrete din Moldova, care iată acum este în solda Federaţiei Ruse. Un alt personaj „notoriu”, care se foloseşte de imaginea tatălui său este Călin Vieru. Cu faţa un rusofon, cu un chip semidrogat, care sub protecţia familiei Voronin şi-a construit cea mai mare reţea de discoteci şi cluburi de noapte din Chişinău, Iurie Leancă (vicepreşedintele companiei ASCOM). Are structuri în teritoriu, dar acestea au fost formate în grabă, doar de dragul acestei campanii.

– PL – Au doar o singură figură cât de cât mai vizibilă: Dorin Chirtoacă. Dar şi acesta seamănă mai mult cu un copil isteric şi întârziat în dezvoltare mintală. În rest, pe listă în jos, întâlnim figuri „obosite”, cum ar fi unchiul său (preşedintele partidului), Fusu, Şalaru (vicepreşedinte companiei ASCOM). Nu au structuri în teritoriu, iar prezenţa lor în politică este ca şi a unui artist de estradă: de scurtă durată.

– AMN este un buchet întreg. Este partidul fostei nomenclaturi sovietice, unul din continuatorii Partidului Democrat Agrar. Are multe persoane dubioase în listă, unele sunt date în căutare de Interpol.

– UCM – se află în aceeaşi tabără „anticomunistă” cu liberalii, chiar dacă îşi propune să ofere limbii ruse statutul de limbă oficială. Tarlev îmi pare un cretin care e bun doar de execuţii, iar în anturajul său sunt o grămada de persoane dubioase.

– MAE – este un element politic nesemnificativ, plin de persoane mintea cărora este departe de realitate. Au mulţi bani, dar nici nu se merită de discutat despre prestaţia acestora.

– PCRM – chiar dacă sunt anticomunist din convingere, acest partid îmi este ceva mai simpatic decât cele de sus. Principialitate, verticalitate, lideri hotărâţi, sunt elemente care i-au permis să se menţină la putere. Chiar şi războiul împotriva oligarhilor, pe care opoziţia numeşte „reiderstvo”, îmi este simpatic. Este un partid al politicii realiste şi corecte.

– PPCD – este partidul care a fost atacat cel mai mult atât din dreapta, cât şi din stânga. Nu şi-a schimbat convingerile pe parcursul a 21 de ani, are o tradiţie şi memorie instituţională. Candidaţii săi sunt cei mai tineri. Iar liderul formaţiunii este o persoană inteligentă, hotărâtă şi cu o verticalitate morală excepţională.

– Să fiu sincer, aş vrea să văd un viitor guvern de coaliţie alcătuit din aceste două partide, cea mai reuşită combinaţie pentru menţinerea stabilităţii şi continuităţii reformelor în Republică.

Partidele liberale nu sunt în stare decât să ne ducă în trecut. În trecutul de rea pomină în care eu nu vreau să mă întorc.

Standard

3 gânduri despre „La finele campaniei am făcut o scurtă retrospectivă a partidelor politice

  1. Maya zice:

    „cu un chip semidrogat”
    Nu cred ka cineva iti da dreptul sa judeci persoana dupa kip;).Si daka esti asa konvins pe ceea ce spui,spunemi ce intelegi tu prin „SEMI drogat?

    Tanase e un om foarte inteligent.Gandeste limpede si da argumente konkrete.Mai rar asa politian.

    PPCD – Sux.Tradatori.
    Iar tu ar trebui sa ti revezi impresiile asupra personalitatilor si partidelor politice.
    Daka n ai kritikat PPCD ul si critici PLDM ul, apai e klar ku tine.

    Apreciază

  2. Octavian Racu zice:

    1. Eu am dreptul sa judec orice persoana asa cum consider EU de cuviinta si nu dreptul nimeni sa-mi limiteze aceste drept.
    2. Nu am nevoie sa-mi revad impresiile care au fost formate pe parcursul a MAI MULTOR ANI cu ajutorul unor informatii veridice si experiente DIRECTE.
    3. Critic pe cei care consider EU de cuviinta ca trebuie criticati. Am antipatii fata de partide false, de aia si critic. PLDM este unul din cele mai mari pericole pentru democratia din Moldova si in aceasta opinie sunt sigur suta la suta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

