ProletKult

Români rusofoni şi ruşi fani ai limbii române, pe vkontakte.ru


logo_vkontakteInternetul devine un spaţiu atât de diversificat, stabilind legături dintre persoanele din diverse zone geografice încât poate schimba radical viziunea asupra unor lucruri. De exemplu, cine credea că în reţele sociale ruseşti pot exista grupuri de amatori ai limbii române? Mă refer la serviciul http://www.vkontakte.ru, unde sunt preponderent utilizatori din Rusia şi Ucraina, grupul fanilor limbii române include 413 de persoane.

Interesante sunt motivele pentru care persoanele de origine diferită, în special cei de etnie rusă, care în percepţia românilor basarabeni sunt „românofobi”, au început să studieze această limbă ajungând să devină fani a tot ce este românesc.

Utilizatoarea Elichka, studentă la Moscova mărturiseşte că dragostea pentru limba română a venit în momentul în care a auzit piesele fostei trupe „O-Zone”.

Leonid Dânzin, din Sankt Peterburg: „Studiez limba spaniolă şi am fost tentat să compar această limbă cu alte limbi romanice. De atunci sunt dependent de limba română!”

Nikita Markelov, de la Universitatea din Moscova spune că a început să studieze română după o călătorie în România, iar Iana Hardina, din Vladivostok preferă să înveţe limba română cu ajutorul posturilor de radio româneşti difuzate pe internet, ascultând emisiuni şi muzică în limba română.

O istorioară originală are Kristinica Cullen care locuieşte în Londra:

„Am fost în Marea Britanie la cules căpşune. Erau acolo şi români. Sunt foarte haioşi (mă refer la flăcăi) şi foarte serioşi. Obişnuiesc să întrebe după câteva zile de cunoştinţă: „tu vrei să fii gagica mea ori nu?”. Probabil pentru a clarifica relaţiile „a mea-nu e a mea”. Mi s-a creat senzaţia că toţii fac bani pentru aşi construi o casă în munţi. Oare nu-i romantic?

Olea Trus, din Kiev spune că a cunoscut un grup de români când a fost într-o deplasare în Germania: „o treime din colectivul de muncă erau români, oameni foarte buni şi veseli. La bucătărie auzeam foarte des limba română şi mi-a plăcut, mai ales că studiez spaniola cu ajutorul căreia am reuşit să reţin câteva cuvinte româneşti. Acum voi depune efort să deprind cel puţin nivelul elementar de cunoaştere”.

Marina Evdokimova din Moskova a început să înveţe româna în momentul în care fotbalistul său preferat a plecat la o echipă engleză, iar transmisiile on-line cele mai calitative a meciurilor în care acesta juca erau cele româneşti. De atunci a devenit pasionată de limba română.

Cu toţii cad de acord că românii sunt un popor deschis şi primitor.

O altă comunitate este cea a „românilor şi moldovenilor din Ucraina”, un grup care include etnici români din diverse regiuni. Aici întâlnim atât moldoveni vorbitori de limba română, persoane rusofone care se identifică drept români, cât şi ucraineni „de origine românească sau moldovenească”. Alţii nu se complică mult şi se identifică în acelaşi timp români, şi ucraineni. În total, grupul include 243 de persoane.

Surprinzător, la subiectul unificării tuturor românilor într-un singur stat, cea mai activă utilizatoare este Karina, de etnie tadjică, care locuieşte în prezent în Tadjikistan dar ai cărui mama este româncă din Ucraina:

„Mama mea este româncă, iar tatăl tadjic. În afară de aceasta, am şi sânge megrel- Măconsider tadjică, dar acest lucru nu înseamnă că pot să uit rădăcinile mele româneşti şi limba care pentru mine a devenit una maternă”.

Un grup straniu este cel al ucrainenilor care urăsc moldovenii şi ruşii, în care s-au înscris 567 de persoane: „moskali та moldavanu то є зло !”. Slava Domnului, forumul din acest grup este plin de spamuri.

Standard

3 gânduri despre „Români rusofoni şi ruşi fani ai limbii române, pe vkontakte.ru

  1. Pingback: Eşti pe Контакте? « Saunter.ro

Lasă un răspuns

