Fără categorie

Cultura orientală în copilăria mea


Cultura chineză vrăjise de când eram mic. Fratele mai mare era obsedat de tot ce însemna cultura orientală şi casa era plină de literatura legată de istoria, filosofia japoneză şi chineză, procurate în Ucraina, Rusia. Poate pentru unii ar părea straniu ca un copil de 8-9 ani să fie preocupat de o literatură atât de „plictisitoare”, însă pentru mine era cea mai captivantă preocupare. Învăţăturile zen, calea dao, buddhismul, drama chineză, desigur o minte de copil nu reuşea să desluşească toate ideile cuprinse în aceste sisteme, însă aceste lecturi mai ajutat foarte mult să privesc lucrurile din alte perspective, decât eram obişnuit.

Odată cu trecerea timpului, cărţile s-au rătăcit pe undeva. Din toată colecţia imensă mi-a rămas doar o culegere de drame japoneze din secolul XIV-XV, pe care o păstrez ca o un cadou scump din copilărie.

Standard

2 gânduri despre „Cultura orientală în copilăria mea

  1. Pingback: Cultura orientală în copilăria mea - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Cultura orientală în copilăria mea | De la bloggeri adunate

Lasă un răspuns

