„Spălătorie” politico-ideologică


Atenţie! Rândurile de mai jos nu reprezintă o intenţie de răzbunare, ci o nedumerire faţă de o anumită atitudine duplicitară, ideologic fundamentalistă.

Din câte ştiţi unii din voi, intenţionam să organizăm un mic concert de muzică folk, prin care să promovăm un mesaj cultural-estetic, separat de orice ranchiuni ideologice şi politico-patriotarde – cu alte cuvinte – frumosul în forma sa pură. Cu voia Domnului, concertul a avut loc.

Ar trebuie să vă spun că în ajunul concertului, prognozele meteo prevesteau o vreme foarte rece, trebuia să găsesc un local unde să aducem publicul. Din multitudinea de localuri pe la care am trecut, mai straniu a fost unul: aşa-numitul teatru „Spălătoria” (fostul „Проходной двор” – una din ultimele citadele a undergroundului autohton).

Da, da – „Spălătoria” este acel subsol straniu şi cu un nume foarte sugestiv, un cuibuşor neomarxist, unde se discută mereu despre „revolta vaginului”, sex anal, holocaust şi alte chestii ciudate. Totuşi trebuie să găsesc un spaţiu, aşa că m-am adresat şi acolo ştiind că tipii de acolo primesc bani pentru susţinerea activităţilor culturale ale tinerilor. Nu aveam mari speranţe în privinţa lor, dar merita să încerc.

Am discutat cu Nora Dorogan (un fel de manager pe acolo), se arătase în principiu dispusă iniţial, cu condiţia să vadă prestaţia tinerilor noştri. I-am dat câteva linkuri şi am aşteptat răspunsul pentru următoarea zi. Sun a doua zi. Răspunsul a fost în cele din urmă negativ, însă cel mai mult te lasă mască argumentarea: „noi suntem un spaţiu care promovează drepturile homosexualilor, femeilor şi altor minorităţi”. Odată ce eu, în calitatea mea de organizator, nu împărtăşesc astfel de viziuni, tinerii folkişti nu prea au ce căutat acolo dacă nu se pun bine cu „comunitatea de gay şi lesbiene”.

Foarte straniu, din câte ştiam, „Spălătoria” pretindea, cel puţin, a fi o instituţie culturală, nu una care se ocupă cu propaganda politică. Din câte mi se pare, lucrurile stau cu totul altfel. Dacă aş folosi limbajul societăţii civile neomarxiste, s-ar chema că am fost „discriminat”. Adică, ei îşi permit să facă exact ceea ce pretind că ar combate. Duplicitate sau schizofrenie?

„Spălătorie” politico-ideologică

Lasă un răspuns

